Tuesday, May 17, 2011

Mai-utfordringen fra Strikkere

*In Norwegian only*

Det var i begynnelsen av mai at jeg så den nye utfordringen fra Strikkere : å strikke små plagg (luer, sokker, etc) og tepper til landets NFI-avdelinger - og, mellom prosjekter som jeg var, tenkte jeg at dette, dette er noe jeg kan bli med på! Og dermed var det bare å finne fram til litt myk og deilig babyull og sette igang.

Etter knappe to uker har jeg nå to bittesmå tepper liggende klare (som Timmy så fint viser frem):


Det første teppet ble strikket i rute-struktur - etter et mønster jeg fant hos Majas hobbykrok. Et enkelt mønster - men med et fint resultat, strikket med dobbelt garn.

Det andre teppet ble strikket helt enkelt og greit ved å legge opp tre masker - og deretter øke én maske innenfor første maske til det ble bredt nok (eller, som i mitt tilfelle, nøstet gikk tomt), deretter ble det felt én maske innenfor første masken til det var tre masker igjen. Superenkelt og søtt resultat.

Jeg håper at mine små bidrag kan være med på å holde noen bittesmå gode og varme ved UUS Ullevål (der jeg har valgt å sende disse to).


Og jeg skal jammen ha dette i tankene neste gang jeg er i prosjektlimbo og ikke vet hva jeg skal henge pinnene i! ^-^

3 comments:

Laila said...

Flott ide;-)

Vibeke said...

Flott teppe!

Og gratulerer, nå vant du jaggu en bok til. Send meg en mail med adresse og sånt, så får jeg forlaget til å sende deg en bok :)

Ha en super dag!

Miriam said...

Takk for at du deltar i utfordringen hos Strikkere!

Så skjønne tepper, er sikker på at de kan holde noen små nurk gode og varme :)